Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 2 december 2017

Lite pyssel på lillajul

 En bukett med granris eller rättare sagt två ,en på varje stolpe på verandan  .Bollarna på pinne köpte jag på byns julöppning i går kväll 

Ikväll är det lillajul hos oss i svenskfinland .Jag har tänt ljus i lyktorna ute 

 Byns julgran  - 17  

 En del av julmarknaden igårkväll

 Granristomten har fått nya kläder  dom gamla var torra och utan barr 

 En julkrans till dörren  gjorde jag senaste veckoslut 

 Trollet på verandan

 Finlandsgranen i månsken i går kväll 

 Ja ingen snö ännu 
Trevlig helg till alla som tittar in ,Nette

2 kommentarer:

  1. En mysig tid nu...Buketten med granris är jättefin.
    Önskar dig en fin 1:a advent!

    SvaraRadera
  2. Åh så fina bilder Du ordnat, på framsidan din Avards. Så trevligt med en liten Julmarknad
    blandat med allt det andra. Jag försöker också fixa lite här hemma i Ettan, alla gör vi så gott vi kan.
    Jag har inte tröttnat ännu i alla fall. kram från gamla Hajam

    SvaraRadera